Wit! Winter! Koud, brrrrrrrrrr - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu Wit! Winter! Koud, brrrrrrrrrr - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu

Wit! Winter! Koud, brrrrrrrrrr

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

12 Januari 2016 | Duitsland, Berlin Reinickendorf

Hallo allemaal,

Blijkbaar zit ik nog niet helemaal in het ritme van het wekelijks schrijven van de blog. Maar als jullie nou net doen alsof ik dit zondagavond heb geschreven, beloof ik dat de volgende er eerder zal zijn.
Afgelopen week was het dan eindelijk zover, de winter is gearriveerd! Het was al lekker aan het vriezen toen ik aankwam in Berlijn zondagavond, en dit heeft nog een aantal dagen geduurd. Dus, goed inpakken voor op de fiets! Op dinsdag begon het al een beetje te sneeuwen en ja hoor, woensdag lag er een goed pak sneeuw. Vol goede moed ben ik nog op weg gegaan met de fiets, maar het is toch wat lastiger als er zoveel sneeuw ligt. Gelukkig toch nog goed aangekomen op het werk, en ook weer thuis. Op de terugreis was het bijna nog lastiger, want veel sneeuw met een deel dat al is aangestampt = niet zien waar het glad is! De volgende dag heb ik dan ook maar voor de zekerheid de bus gepakt. Daarna begon het alweer te dooien (waarom zou de winterpret ook langer duren). Maar, ik heb nog wel een sneeuwpop kunnen maken op mijn balkon! Wat de sneeuw wel weer pijnlijk duidelijk maakte is dat ze in Berlijn haast geen rekening houden met de fietsers. Want waar vegen/schuiven/strooien ze: op de weg en op de stoep. Waar niet: fietspad. Waar komt veel sneeuw terecht die ze aan de kant schuiven: ja, je voelt hem al aankomen, het fietspad! Dus met de sneeuw en smeltende sneeuw (jippie, meer gladheid!) ben ik toch maar stukken op de stoep gaan fietsen. Ik wil echt niet onderuit gaan met de fiets!
Verder was deze week echt een opstart week op het werk. Ik hoopte snel overleg te kunnen hebben met de professor over hoe ik mijn project kon beginnen, maar uiteindelijk werd dat pas vrijdag. De professor was wonder boven wonder de hele dag beschikbaar en is dus gelijk door de hele groep getackeld met vragen! Die dag ging ook 1 van de PhD studenten zijn praatje oefenen voor de verdediging van zijn proefschrift. Heel leuk om te zien, want het gaat er wel anders aan toe dan in Nederland. De hele presentatie was in het Duits, maar ik heb gelukkig nog veel kunnen volgen, viel me niks tegen.
Dit weekend ben ik nog naar de winkels bij het Alexanderplatz geweest om truien te kopen. Want als het weer zo rond het nulpunt blijft is dat toch wel heel fijn, en mijn voorraad was wat uitgedund door wat (over)ijverige collega's ;). Verder niet veel bijzonders gedaan, wat huishoudelijk werk en lekker rustig aan gedaan. Nog wel een poging gedaan tot hardlopen (ik had Asja beloofd het vol te houden!) maar tot mijn verbazing kwam ik er tijdens het rennen echter dat het glad aan het worden was! Dat was niet zo fijn, dus heb nog wel rennend met hier en daar wandelen het afgemaakt, maar het was niet zo soepel als ik in gedachten had. Volgende keer weer beter.

Tot de volgende keer!

Liefs José

  • 12 Januari 2016 - 21:25

    Mamma:

    Je vindt sneeuw toch zo leuk? Maar ja, er doorheen banjeren of op de fietspaden door Berlijn slingeren is iets heel anders! Gelukkig rijdt er een bus die je op de plaats van bestemming brengt. Geniet nog maar van de winter zolang het kan.
    Liefs, mamma

  • 12 Januari 2016 - 23:55

    Louis:

    Lekker bezig met de sneeuw daar XP mooi sneeuwpop ook, wellicht kunnen wij er binnenkort ook 1 maken :)
    Ben benieuwd naar al je lab avonturen, wat was er zo anders aan een Duitse verdediging?
    Tot volgende "zondag" ;)

  • 13 Januari 2016 - 02:09

    Opa En Oma:

    Hoi Jo
    Het is 2 uur in de nacht, kan niet slapen en zag jouw bericht dus maar even reageren.
    Ik vind jouw witte wereld toch mooier dan onze ijzel van vorige week.
    Dan komt het kind weer in je boven en ga je een sneeuwpop maken prachtig.
    Je hebt gelijk dat je met de bus gaat geen benenbrekerij
    Groetjes en liefs van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 102714

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 01 November 2017

Avontuur Berlijn

12 November 2009 - 28 April 2010

Stage Australie

Landen bezocht: