Lab, here I come! - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu Lab, here I come! - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu

Lab, here I come!

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

18 Januari 2016 | Duitsland, Berlin Reinickendorf

Het is misschien een beetje vreemd om te lezen, maar deze week ben ik dan eindelijk begonnen in het lab! Het is nog niet veel, maar het begin is er. Voor de kerst was het niet handig om te beginnen, dus nu is het er eindelijk van gekomen. Het zit namelijk zo: Veel van mijn labwerk begint met het kweken van cellen. Deze cellen willen graag goed verzorgd worden, aangezien ze niet meer in het zorgzame systeem van het lichaam zitten. Dus: 37 graden, genoeg zuurstof en koolstofdioxide, om de paar dagen eten en verhuizen naar een grotere woning (want op den duur worden je buren irritant). Met een gat als kerst en oud en nieuw is het wat lastiger om dat allemaal te doen. Dus nu in het nieuwe jaar ben ik met goede moed begonnen, en hoop ik dat het me ook hier in Duitsland lukt om mijn cellen gelukkig te houden. Nu nog een klein begin met maar 1 soort, maar als het een beetje meezit wordt dit in de toekomst uitgebreid.

Verder was er maandagavond een gezellige bijeenkomst met een paar andere PostDocs in het institute. We moesten van te voren doorgeven wat we wilden eten, zodat het niet te lang zou duren voor ons eten zou worden geserveerd. Het was daarom wel belangrijk dat we er op tijd zouden zijn, anders werd het eten koud! Dus ik was er om stipt 18:00 (ja, het lukt me nog wel om op tijd te komen... bij vlagen). En als jullie mij een beetje kennen weten jullie dat ik niet bepaald een held ben met sociale situaties en het daarom ook nogal eng vindt om naar zoiets toe te gaan. Als ik er eenmaal ben is het prima, maar voor die tijd denk ik altijd: Zit ik wel goed? Is het wel de juiste dag/tijd/plaats? Etc... Ik ben altijd blij als er dan in elk geval al iemand is (dan zit ik namelijk goed!). Helaas, ik stap naar binnen in het restaurant en zie degene die het had georganiseerd niet... dus ik in mijn beste Duits vragen of dit inderdaad de plek was voor de bijeenkomst, georganiseerd door die en die. Uiteindelijk hadden ze het door en werd ik verwezen naar de gereserveerde tafel. Ik was op de juist plek! Ik was alleen de eerste, hmm. Nu had ik toch wel beetje gehoopt op de Duitse pünktlichkeit. Gelukkig kwam er al snel een tweede, beetje verloren PostDoc, die ook had gedacht dat er al meer zouden zijn. Was ik niet meer alleen! Toevallig had ik al mail contact met hem gehad dus hadden we gelijk iets om over te praten. Uiteindelijk was iedereen er en hebben we een gezellige avond gehad, met wel ok eten (de patat viel tegen, dat vind ik toch wel een domper! ;) ).

De rest van de week gewerkt en thuis wat gerommeld, en vrijdag op tijd van het werk om boodschappen te doen en te koken voor pappa en mamma! Jaaa, er kwam bezoek dit weekend. Natuurlijk duurden een aantal dingen langer dan verwacht (Jamie houdt in zijn 30 minuten maaltijden geen rekening met kip schoonmaken en spinazie wassen!) maar uiteindelijk kon ik ze dan toch een lekkere maaltijd voorschotelen. Pappa en mamma hadden de auto alweer helemaal vol zitten (ik dacht echt dat ik de meerderheid van mijn spullen al had hoor), en Mara was nu ook mee gekomen! Ja, dat heerlijke pluizenbolletje heeft ook de lange autorit naar Berlijn overleefd. Ze was dolblij met haar nieuwe hok (denk ik) en snuffelde al snel overal rond. Echt, dat beestje vind het allemaal best en is gewoon veel te nieuwsgierig. Dit weekend dus ook gebruik gemaakt van het vervoer en de extra handen die er waren. Ritje naar de Ikea, kasten gekocht plus een aantal andere dingen. Dat betekende daarna dus de kasten in elkaar zetten! Verder nog dingen gedaan als gordijnen ophangen - woonkamer en douche (gevolg van een scheef huis: Gefrustreerde ouders omdat niks klopt en recht is/loopt... geef ze eens ongelijk), spiegel opgeplakt, etc. Natuurlijk ook nog lekker uit eten geweest in de binnenstaf bij Hans im Gluck, hier heerlijke hamburgers, cocktails en toetjes gehad. Het weekend was alweer veel te snel voorbij :'(, het was veel te gezellig! Ik heb nog wat dingen gedaan in huis toen pappa en mamma weg waren, veel geknuffeld met Mara (ze wil heel graag knuffelen) en toen was het alweer tijd om te slapen nadat pappa en mamma hadden gebeld dat ze veilig terug waren in Nederland.

Liefs José

Liefs

  • 19 Januari 2016 - 08:58

    Louis:

    Goed bezig José! Ik zal duimen voor je cel lijnen :P
    Ook fijn dat Mara het allemaal best vindt daar,blijft toch spannend :)

    Succes!
    Louis

  • 19 Januari 2016 - 14:56

    :

    Hé José,

    Ik wist niet dat wij bijna hetzelfde deden.. ik zorg dat de kindjes niet dood gaan en jij doet dat bij cellen ;)
    Ik ken je probleem met die sociale situaties.. fijn dat het toch goed is gekomen en het een gezellige avond was! En natuurlijk super fijn dat Mara er weer is :)
    Heel veel succes met je cellen (oh en de rest natuurlijk ;) )!

    Groetjes Yasmein

  • 19 Januari 2016 - 18:56

    Opa En Oma:


    Hoi José
    Gezellig dat papa en mama zijn geweest en dat Mara weer bij jou is, weer een beetje leven in de brouwerij.
    Wat heb je leuke gordijnen en als het wat scheef is moet je maar niet al te scherp kijken.scheve dingen p......ook.En een mooie kast ,toch fijn om dat samen in elkaar te zetten.
    Liefs Opa en Oma

  • 19 Januari 2016 - 20:00

    Johan:

    Hey José,

    Ben benieuwd wie het eerst Duits begrijpt.....
    Houd Mara maar eens een Möhre voor de neus.......8-).

    Groet,
    Johan

  • 28 Januari 2016 - 13:51

    Mamma:

    Hoi lieverd,

    Het was heel gezellig weekend, en ook al heb je langer over de bereiding gedaan....het was heerlijk!
    Tot de volgende keer xxx

    mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 102796

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 01 November 2017

Avontuur Berlijn

12 November 2009 - 28 April 2010

Stage Australie

Landen bezocht: