Blue Monday? - Reisverslag uit Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu Blue Monday? - Reisverslag uit Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu

Blue Monday?

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

16 Januari 2017 | Duitsland, Reinickendorf

Nee, hier geen 'Blue Monday' omdat de goede voornemens al zijn mislukt of iets dergelijks, het is hier gewoon koud! De temperatuur schommelt wel wat tussen onder nul en net boven het vriespunt, maar de gevoelstemperatuur is gewoon laag. De voorspellingen voor de komende week zijn ook dat het nog wel even doorgaat! Dus dat betekent warme truien, dikke jassen en goed ingepakt op pad. Als jullie mij een beetje kennen begrijpen jullie dat dit voor mij betekent 's avonds met twee truien op de bank en overdag het koud hebben op het werk ;).
De afgelopen week was het iets minder koud dan de week daarvoor, maar voor de kou in de plaats kwam de sneeuw. Dit vond ik een goed excuus om mijn auto wat vaker te gaan gebruiken! Aangezien hier in Berlijn de fietspaden niet overal even schoon worden gehouden was de kans dus best groot dat het glad zou zijn. Het fijne aan sneeuw is 1) je ziet minder goed of ergens ijs is/het glad is en 2) platgereden sneeuw is vaak glad! Dus net als vorig jaar dacht ik dat het verstandig was om de fiets nu maar even te laten staan en lekker de auto te pakken!
Lessen geleerd van het met de auto naar het werk te gaan:
- Na half negen is het vrij rustig qua verkeer, maar je moet geluk hebben om te kunnen parkeren
- Tussen half acht en acht sta je op minstens 3 plekken vast en parkeren kun je ook nauwelijks
- Om kwart voor zeven is het lekker rustig, maar een parkeerplek is niet gegarandeerd
- In het weekend kun je altijd parkeren
- Ook al zie je geen borden, de politie heeft wel een excuus om je een parkeerboete te geven

Verder heb ik sinds deze week op het een Postdoc van een andere groep en de prof had mij gevraagd om haar in te werken met twee technieken die ze veel zal gebruiken voor haar project. Ze is heel lief en aardig, maar ik krijg geen hoogte van wat ze allemaal voor onderzoek heeft gedaan. Ik bedoel, ze is gepromoveerd dus dom zal ze niet (moeten mogen) zijn, maar soms heb ik het gevoel dat ik dingen drie keer moet uitleggen die een middelbare scholier nog zou snappen. De stappen die ze moet doen gaan dus niet zo snel, en ik ben er nu maar mee omgegaan alsof ik een eerstejaars student de dingen moet leren - dan heb ik meer geduld ;). Techniek 1 is nu bijna klaar, dan snel door met techniek twee, zijn we daar ook weer snel mee klaar!

Het weekend was niet spannend, ik ben naar het lab geweest (en gelijk cellen weg kunnen gooien omdat er andere dingen bij groeiden), heb het huishouden gedaan, aan mijn proefschrift gewerkt en wat geknutseld. Ik zou een collega helpen met het bakken van een taart voor haar dochtertjes, maar ze moest het helaas afzeggen omdat ze ziek was.

Eens kijken wat deze week brengt, ik hoop vooral dat de dingen op het werk een beetje meezitten want ik wordt er een beetje moe van dat ik maar niet verder kom!

Liefs José

  • 16 Januari 2017 - 21:53

    Louis:

    Hey José,

    Pfff,ik ben blij dat hier toch net wat warmer is :P Sorry Xp
    Ik zal met je mee hopen dat werk wat gaat meezitten. Met hoe hard je eraan werkt heb je dat wel verdient!

    Succes!
    Groetjes,
    Louis

  • 16 Januari 2017 - 22:21

    Pappa:

    Hallo José

    Het is hier White monday. Niet zo koud als in Berlin.
    Jammer dat de politie in elk land vervelend is. Volgende keer
    maar andersom parkeren. Ik hoop dat het op het werk wat beter mag gaan.

    Groeten pappa

  • 16 Januari 2017 - 22:46

    Iris:

    Lieve José,

    Maar goed dat het hier niet zo koud is! Dan zouden er nu 2 ijslolly's op jouw bank hebben gezeten. En Mara er maar omheen hupsen ;-). Wat balen dat het allemaal nét niet gaat zoals je zelf wilt. Hopelijk komt daar snel verandering in en hoef je die muts niet meer heel lang te helpen (A). Misschien gebeurt er dit jaar een wonder en komt het haar ineens allemaal aanvliegen! Hoe relaxed zou dat zijn?!

    Heel veel succes met alles wat je daar moet doen in deze barre temperatuur en met deze moeilijke agenten. Ik weet zeker dat je het kan! En anders gewoon zeggen 'Huh, ich nicht begrijpen!' :-).

    Dikke warmere kus van mij en een uithaal van Luna ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 102786

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 01 November 2017

Avontuur Berlijn

12 November 2009 - 28 April 2010

Stage Australie

Landen bezocht: