Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!

Blijf op de hoogte en volg José

04 Januari 2016 | Duitsland, Berlin Reinickendorf

En toen was het al weer 2016! De kerstvakantie is echt voorbij gevlogen, maar omdat ik zoveel heb gedaan heb ik het idee dat het toch ook heel lang heeft geduurd. Woensdag 23-12 vloog ik om 7 uur 's ochtends terug richting Nederland. Wat dus betekende dat ik om 3 uur al naast mijn bed stond om te zorgen dat ik op tijd op het vliegveld aan kwam (gaaaaap). Dat was wel erg vroeg! Gelukkig ging de reis naar het vliegveld gesmeerd, want dit was de eerste keer dat ik vanaf Schonefeld vloog in plaats van Tegel wat vlakbij mijn huis ligt.
Zo vroeg vliegen betekent dan ook dat je al heel vroeg op Schiphol staat! Iris was zo lief om al op tijd haar bed uit te komen om mij op te komen halen en naar Leiden te brengen. Hier de rest van de dag doorgebracht met bijkletsen met de collega's die ik echt enorm had gemist, druk overleg over het werk dat nog gedaan moet worden en nog een paar dingen afhandelen waar ik op mijn laatste hectische dag niet aan toe was gekomen. Na het eten bij Iris en Louis in Den Haag met de trein richting Baflo, waar ik dan laat aankwam. Wat een dag!
De dagen rondom kerst doorgebracht met bakken (natuurlijk), puzzelen, gezellig tijd doorbrengen met de familie en gewoon genieten van de tijd, die veel te snel gaat. Het was echt heerlijk! Maar toen was het toch echt alweer tijd om te gaan, omdat Iris, Louis en ik samen met Yasmein van plan waren Oud en Nieuw in Londen te gaan vieren.
De reis naar Londen begon 30-12, heel, heel vroeg om de boot van 10 uur te halen. Gelukkig was er weinig verkeer en konden we op tijd inchecken voor de boot. De zon begon net op te komen in Frankrijk en de zee was vrij kalm, ideaal weer voor de oversteek! Vooral als de meiden ietwat gevoelig zijn om misselijk te worden. Helaas, halverwege Frankrijk nam het Britse weer het over, wat betekende meer golven en regen. Ik had gelukkig niet veel last, maar Iris had het wel te pakken. Van Dover naar London ging ook goed, wel wat meer verkeer en wat opstoppingen, maar dat duurde niet heel lang dus wij waren al op tijd in het hotel. Officieel konden we pas om 15:00 inchecken, maar nadat de receptionist het had nagevraagd was onze kamer al beschikbaar. Intussen was Yasmein ook aangekomen, zij zou deze dagen ook bij ons slapen. Spullen uitgeladen en op weg gegaan naar binnenstad London! Ons hotel was bij Heathrow, dus de reis duurde ongeveer een uur.
Op Picadilly Circus uitgestapt en ons vergaapt aan de lichtshow daar. Eerste stop: boekenwinkel Waterstones!!! Oooooh, ik was in de hemel... zoveel boeken! Een paradijs! Op dat moment vond ik het wel een beetje jammer dat ik niet in Londen woonde, ik zou hier echt zo vaak naar toe gaan dan ;). Helaas is er nog geen filiaal Berlijn... Toen verder gelopen door de winkelstraten en ons vergaapt aan de winkels en de kerstverlichting. Echt een prachtig gezicht! Tijdens de wandeling begon het wel steeds harder te regenen, gelukkig was dit het meeste regen van de hele reis. Na het eten van een pizza maar weer terug naar het hotel, het was een lange dag geweest.
De volgende dag was het al oudjaarsdag, dus we wisten al wel waar we de avond zouden doorbrengen! Om de middag rustig te houden even naar een een groot winkelcentrum geweest, namelijk Westfield! Toch ook voor mij een beetje nostalgie, want in Sydney ben ik ook vaak bij Westfield geweest. Hier lekker winkels gekeken, onze tweede Disney winkel van de reis bezocht en ook weer ons vergaapt aan de kerstversiering. Al op tijd richting de plek van het vuurwerk gegaan om alvast te verkennen waar we gingen staan. De beste plekken kon je alleen maar komen met een ticket en die waren al minstens 4 maanden uitverkocht. 10.000 tickets voor Londen is ook wel een beetje weinig, en aangezien we deze reis best laat hebben geboekt waren wij niet 1 van de gelukkigen. Maar er waren ook gratis plekken om te kijken en na uitgebreid onderzoek besloten wij dat de Horse Guards Road een goede plek was waar we zo veel mogelijk konden zien. Toen vroeg eten (we waren niet de enige met dat idee, het was druk!!) en na de regenbui die toen was gevallen terug naar 'ons' plekje rond 19:00. Het bleef nog best een tijd rustig, wat we best apart vonden, maar opeens was er een poort o.i.d. opengegaan want toen begon het voller te worden! Al met al was het best lang wachten, en het was best fris als je zo lang stil staat. Ik moet zeggen dat wachten in Sydney met 28 graden zittend met een boek op het gras een stuk aangenamer was! Uiteindelijk was het dan zover, 2016 was begonnen! De wind stond niet goed waardoor we niet het aftellen en de muziek hebben gehoord, maar we hebben zeker wel het vuurwerk gezien! Prachtig, echt een geweldige show!! Daarna zo snel als mogelijk was (in een druk Londen) terug naar het hotel om ons bedje op te zoeken. Na zo lang wachten hadden wij geen puf meer om te gaan feesten ;)
Na langzaam te zijn opgestart zo op 1 januari zijn we langs de wijk gegaan waar Yasmein nu woont, Chiswick. Nou, die huizen zijn niet verkeerd! Je hoorde Iris en ik steeds weer zeggen: wauw, ooooh, moet je daar eens kijken, wat mooi! Ik zou het niet verkeerd vinden om daar te moeten wonen hoor. 's Avonds stonden de Kew Gardens op het programma, een hortus waar ze rond kerst allemaal verlichting hebben. Nou, dit was echt prachtig! Wat een mooi gezicht allemaal, de camera's hebben flink wat foto's gemaakt. Het gaf echt een sprookjesachtig gevoel, alsof je even ergens anders was. Super!
De laatste dag nog weer even Chiswick en de nog rijkere kant van Chiswick gezien (wow). Daarna via de Theems naar Covent Garden gelopen, dus gelijk weer veel highlights gezien van Londen. Hier de derde Disney winkel gehad - het was te merken dat de zusjes erg van Disney houden! Ik vond het overigens ook niet erg hoor. Daarna door naar de Tower Bridge om die ook nog even te kunnen bewonderen en daar in de buurt nog in een pub te kunnen eten. Maar door ons drukke schema kwamen we niet zo vroeg aan in de pub als we hoopten en toen we er waren was het heel vol, waardoor we te lang zouden moeten wachten op eten. Dus toen maar besloten om terug te gaan naar de auto bij het hotel, even snel langs de McDonalds te gaan om daarna de boot van 20:00 te halen in Dover. Gelukkig deze ook weer gehaald waardoor we rond 23:00 weer terug waren in Frankrijk. Deze keer hadden we eerst de ruwe zee en daarna rustiger weer, maar toch waren Iris en ik blij dat we weer vaste grond onder onze voeten hadden. Met een (bijna) lege snelweg teruggereden naar Nederland, waar we dus heel laat aan kwamen.
De volgende ochtend vloog ik alweer om half twaalf, wat betekende dat ik ook weer op tijd op Schiphol moest zijn. Louis was zo lief om mij te brengen, ook al hadden we allebei wel moeite met opstaan. Op Schiphol ging alles weer vrij snel, alleen vroegen ze mij of ik vrijwillig met een latere vlucht wilde ivm overboeking. Gevraagd hoe laat de latere vlucht zou zijn, dat was 22:00!! Nou nee, bedankt, ik wil met deze vlucht. Met een lichte vertraging uiteindelijk vertrokken uit Nederland om rond 14:00 weer in Berlijn te zijn. 3 hoofdsteden en 4 landen in 24 uur was toch wel heftig! Nu dus weer in mijn eigen huis en de eerste werkdag alweer achter de rug. De afgelopen tijd dus veel gedaan wat wel te zien was aan de roman hierboven, maar het was wel geweldig! Nu tijd voor bed, want het typen duurde wat langer dan ik had gedacht. Ik zal nog wel wat foto's van de reis en van mijn huis toevoegen, want dat had ik de vorige keer al beloofd.

Liefs José

P.S. Ik kreeg al een berichtje dat er van me werd verwacht dat ik het nu wel in het Duits zou doen ;). Gezien de lengte van dit verslag en het feit dat mijn Duits nog niet goed genoeg is heb ik het nog maar niet gedaan. Maar ik zal mijn best doen om het nog een keer in het Duits te doen! :)

  • 05 Januari 2016 - 14:49

    Mamma:

    Nou, dat was me het weekje wel! Druk, maar o zo gezellig. En nu met frisse moed het nieuwe jaar beginnen met je werk. Veel succes gewenst, en blijf maar gewoon in het Nederlands schrijven, hou je dat ook nog een beetje bij, en wij vinden het niet erg ;)
    Liefs, mamma

  • 06 Januari 2016 - 17:01

    Oma:

    HOI JOSE.
    Hier OMA Wat een mooi verslag..
    Lijkt wel een boekwerk.
    Knap gedaan hoor..Cool zeg...
    Veel liefs xxx.Tot SCHRIJFS OMA..

  • 06 Januari 2016 - 17:46

    Iris:

    Jaaa, als ik dit zo terug lees heb ik gelijk behoefte om te gaan slapen. Dat waren me de dagen wel! Wel goed geschreven! En vooral die foto van ons vieren vind ik leuk! Ben wel heel benieuwd naar hoe jouw huisje er in het echt uitziet. Binnenkort een tripje plannen? (A).

    En verder dat verslag in het Duits.. Ik heb een vermoeden van wie dat verzoek kwam.. Ik zeg, mooi einddoel voor deze trip! Lekker je laatste verslag in het Duits! Weet zeker dat je dan genoeg Duits hebt verzameld om het zelfs te kunnen typen!

    Dikke Wiederschnitzel van Iris en Luna :)

    P.S. Ga er stiekem vanuit dat Louis ook nog wat schrijft (A)

  • 06 Januari 2016 - 18:48

    Marion:

    Hallo José,

    Wat een leuk verslag, dat van Yasmein heb ik ook gelezen en zo kom je nog meer te weten :-). Zo als: een DERDE Disneywinkel, twee wist ik maar een derde? Nu weet je ook van wie ze dat Disney gedoe hebben. Zit er toevallig ook niet eentje in Berlijn ;-)?
    Ben het helemaal met je eens dat wachten met 28 graden een stuk aangenamer is.
    Je appartement ziet er erg gezellig en leuk uit, leuk met die kleurtjes zo. Dat komt helemaal goed de komende 2 jaar, voor je het weet ben je weer terug. Geniet er lekker van het is een hele uitdaging.

    Groetjes,
    Marion

    Oeps vergeet ik je helemaal het allerbeste voor 2016 te wensen en we zullen elkaar daarin beslist wel weer een keertje zien. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 07 Januari 2016 - 11:31

    :

    Ola!

    Pfoe wat heb jij veel gedaan zeg de afgelopen weken! Word alleen al moe als ik het lees ;)
    Ik ben nog steeds aan het bijkomen.. 3 dagen van 13 uur werken helpen niet echt om bij te komen van alles wat wij hebben gedaan in zo'n korte tijd!
    Ik vond het wel super gezellig en ben ook blij dat ik met jullie het nieuwe jaar in geknald ben!

    Je appartementje ziet er echt super leuk en knus uit, prima uit te houden voor twee jaartjes. Enne, over 11 maanden en een aantal dagen zijn we daar om 2017 in te luiden ;)

    Groetjes Yasmein

  • 07 Januari 2016 - 12:22

    Louis:

    Louis schrijft inderdaad ook nog wat :)

    Pfff,London was inderdaad wel een uitputtingslag, maar als je het zo leest hebben we wel echt toffe dingen gedaan :D Slapen kan wel op het werk ;)

    Nu weer beetje in het werk ritme komen, zeker voor jou zal dat nu wel even een flinke klus zijn, dus succes :P
    Ik vermoed dat Iris en ik in ieder geval wel voor de zomervakantie nog wel een keer komen buurten daar :)
    Enne,dat verslag in het duits, van mij hoeft het niet hoor (A) Anders gooi je de volgende gewoon in google translate, handje vol mensen die het merkt ;)

    Groeten,

    Louis

  • 07 Januari 2016 - 21:52

    Johan:

    Hallo José,

    Wie schneller du dein Bericht in der Deutsche Sprache schreiben wirst, je schneller du die Fragenzeigen unter deinem Bericht kommen siehst und dann weisst du gleich dass du die Deutsche Sprache besser beherrscht...........ich warte darauf......

  • 08 Januari 2016 - 12:51

    Opa En Oma:

    Hoi Jose
    Wat een verhaal en wat fijn dat je zulke vrienden hebt.
    In een korte tijd heel wat meegemaakt,je hoeft niet in het duits gaan schrijven dan kunnen wij er niks van maken.Heel veel sucses met je werk .
    Liefs van Opa en Oma

  • 14 Januari 2016 - 16:33

    Greta:

    Hoi José,

    Jeetje wat een verslag, maar leuk dat je zo genoten hebt, en dat verslag schrijven in Duits....hmmm....doe nog maar ff niet, moet ik eerst samen met Robin zijn Duitse SO's en GP's oefenen :).

    Groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 102807

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 01 November 2017

Avontuur Berlijn

12 November 2009 - 28 April 2010

Stage Australie

Landen bezocht: