Heen en weeeeeer - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu Heen en weeeeeer - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu

Heen en weeeeeer

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

14 Maart 2016 | Duitsland, Berlin Reinickendorf

Ahum... nou ik heb me nog niet echt aan mijn goede voornemen gehouden (schaam me diep... shame *klingel klingel* - voor de GoT volgers ;) )

De laatste tijd heeft zich eigenlijk vooral gekenmerkt door heel veel reizen! Maar ik zal bij het begin beginnen. Na mijn vorige blog ben ik op vrijdag de 26e naar Nederland gegaan met de trein. Rond half negen ben ik vertrokken naar Berlijn, waarna ik even voor vier aankwam op Leiden Centraal. Tja, het blijft een beste reis! Eerste stop: LUMC. Veel gekletst met collega's, snel overleg en borrelen met de chocoladetaart die ik had meegenomen, het was tenslotte vrijdag! Daarna hadden we al afgesproken naar Deadpool te gaan, dus wij met z'n allen naar de bios. De film was echt geweldig, alle verwachtingen heeft ie waargemaakt en we hebben enorm gelachen. Daarna nog maar wat eten, want daarvoor hadden we door de enorm machtige chocoladetaart geen zin gehad :P. Van vrijdag op zaterdag kon ik bij Kirsten blijven slapen, wat natuurlijk altijd gezellig is en kon er veel worden geknuffeld met haar kat. Zaterdagochtend samen een luie ochtend gehad (heerlijk!) en daarna de trein gepakt naar Groningen. In Groningen nog naar de MediaMarkt, want ik werd er een beetje zat van dat de webcam van mijn laptop het niet goed doet. Tijdens het werkoverleg met Marie-José en Anke en daarna de tweede helft van het bruiloftsoverleg van Iris en Louis was ik maar een wazige vlek, niks aan. Mijn laptop zou worden opgestuurd en ik zou zsm te horen krijgen of het binnen de garantie viel. Hopelijk zou ik hem dan na twee weken weer hebben. De rest van de zaterdag gezellig met pappa en mamma doorgebracht, heerlijk raspatat met een eierbal gegeten!
Zondag was pappa jarig en was er natuurlijk visiite. Eerst al Ron en Mariske met de kleine Mirte, waar ik natuurlijk heerlijk mee heb geknuffeld. Ze groeit alweer zo snel! Echt een heerlijk vrolijk klein meisje is het. 's Middags kwam de rest van de familie langs en zo kon ik mooi iedereen ook weer zien. Aan het eind van de middag was het alweer tijd om weg te gaan, pappa was zo lief om mij naar Leer te brengen vanwaar ik met de trein weer terug ben gereisd naar Berlijn.
Die week is er vrij weinig bijzonders gebeurt, het werk gaat zijn gangetje en ik was nog steeds wat bezig met die training. Op woensdag moest ik een spreker begeleiden: dus voorstellen aan het publiek en na die tijd de vragen leiden. Ik had dus heel braaf een inleiding voorbereid en zorgde ervoor dat zijn presentatie op het scherm te zien was. Omdat hij nog een pointer wilde hebben ben ik die snel gaan halen, en toen ik terug in de zaal kwam.... was hij al begonnen. Ow... Achteraf had ik die hele inleiding niet te hoeven voorbereiden. Het voelde wel een beetje knullig, maar het was niet mijn schuld dat hij zo snel al was begonnen. Daarna snel, heel snel naar huis omdat er warmtemeters werden geïnstalleerd. Daar had ik een briefje van in de deur gekregen dat ze dan al voor de tweede keer langs zouden komen omdat ik er de eerste keer niet was geweest. Het is ook moeilijk om thuis te zijn als je niet weet dat ze komen!
Donderdag was het alweer tijd voor bezoek! Mamma, pappa en tante Dity kwamen dit weekend langs. Omdat het werk een beetje uitliep moest ik heel snel het huis nog in orde maken, maar het is gelukt om alles klaar te hebben voordat zij er waren, gelukkig. Vrijdag ochtend ben ik naar het werk gegaan maar zijn zij met z'n drieën al lekker Berlijn gaan verkennen. Om twaalf uur ben ik toen ook naar hun toe gegaan. Eerst even een lekker broodje eten en toen zijn we richting Alexanderplatz gegaan omdat we in de Fernsehturm wilden. Daar snel een kaartje gekocht nadat we door de beveiliging waren, want er stonden veel mensen bij het loket (wij stonden bij de self-service zuil). We moesten ongeveer een half uur wachten, wat gelukkig nog meeviel. Omdat de rij bij de beveiliging wisselde besloten we binnen te wachten en wat bij het winkeltje te kijken. De tijd ging vrij snel en toen mochten we al verder lopen en met de lift naar boven! De lift was vrij klein en we stonden heel dicht op elkaar... we kregen een beetje het idee van de metro in Japan waar de mensen naar binnen worden geduwd! Boven hadden we een prachtig uitzicht over Berlijn, want het zonnetje scheen al de hele dag. Zo rustig het hele rondje gemaakt en gekeken wat we allemaal konden herkennen. Op het eind vond mijn evenwichtsorgaan het niet meer zo leuk maar gelukkig was het toen ook tijd om weer naar beneden te gaan. Aan de voet van de Fernsehturm nog gekeken naar het plein waar pappa en mamma de kerstmarkt niet hadden gevonden met het Rote Rathaus. Het was toen ook tijd voor een kopje thee en daarna zijn we nog verder gegaan naar de Dom en plek van de boekverbranding. Die laatste plek was kleiner dan we ons herinnerden en nog best lastig te vinden! Hierna bus 100 gepakt (die langs veel toeristische plekken gaat) naar de Gedachtniskirche, waar we ook nog binnen hebben gekeken. De schade die is toegebracht aan deze kerk is echt heel indrukwekkend, je ziet de kogelgaten nog. De nieuwe kerk die er achter staat is van buiten LELIJK! Van binnen valt het nog mee, maar hij valt wel aardig uit de toon als je er buiten naar kijkt. Na nog een paar winkels te hebben gezien aan de Kurfurstendam hadden we best wel zin in een hapje eten en zijn we naar ons 'oude stekkie' gegaan, een Italiaan vlak bij mij in de buurt.
Op zaterdag was het tijd voor... schaatsen! Daarvoor waren ze uiteindelijk gekomen, het WK Allround was dit weekend in Berlijn! Dus pappa, tante Dity en ik gingen, gekleed in oranje natuurlijk, naar de schaatsbaan. Na de S-bahn was het even puzzelen hoe we verder moesten omdat de route niet meer in mijn mobiel stond, maar we hebben het gevonden. We zagen al meer mensen in oranje lopen en er waren behoorlijk veel Nederlandse auto's, dus we zaten wel goed! Het adres dat op de tickets stond was alleen niet heel nauwkeurig, waardoor we nog een behoorlijk stuk hebben moeten lopen. Bij de ijsbaan zelf was het al lekker druk, veeeeeeel Nederlanders in soms de meest belachelijke outfits, maar ook Noren, Tsjechen en Duitsers. Binnen was het dus een gezellige mengelmoes. Wij zaten aan het eind van het lange stuk waar werd gewisseld, het waren echt prachtplekken! Want bij de 5000m voor de mannen en 3000m voor de vrouwen werd er ook bij ons gestart. Echt genoten en alle schaatsers natuurlijk flink aangemoedigd! De Nederlanders hadden het goed gedaan, maar de rest was ook goed bezig! Het Noorse publiek werd steeds vrolijker tijdens de wedstrijd, wat voornamelijk door de drank kwam die rijkelijk werd gedronken ;).
Zondag zijn we nog even langs mijn werk geweest, ze wilden graag zien waar ik nu mijn dagen doorbreng. Al snel daarna was het voor hun ook weer tijd om te gaan, ze hadden weer een lange reis voor de boeg. De rest van de middag heb ik de laatste kleine dingen opgeruimd en verder niks bijzonders gedaan :).
Afgelopen week was er doordeweeks vrij weinig bijzonders gebeurt, veel overlag gehad en werkbesprekingen, maar ik ben ook begonnen met mijn eerste experiment! Jeeeeej! Nou nog hopen dat het goed gaat! :D
Donderdagavond ging ik alweer naar Nederland. Alweer? Ja alweer! Deze keer geen trein maar de bus! Omdat deze 's nachts zou rijden zou ik vrijdagochten al in Nederland zijn en een lekker lange dag hebben. Dus om 10 uur 's avonds vertrok van het busstation. Een half uur buiten Berlijn werden we al naar een parkeerplaats geleid en werden de papieren van de chauffeur gecontroleerd. Vertraging: ongeveer 30 minuten. De rest van de nacht gelukkig niks bijzonders meer, op de snurkende passagiers na. De bus stopte nog in Hamburg, Bremen en Groningen (ik had hier ook uit kunnen stappen!) voor we naar A'dam reden. Boven verwachting heb ik nog aardig kunnen slapen zodat ik op het eind vrij uitgerust was. Om kwart voor 9 stond ik toen dus alweer op het LUMC (Goedemorgen!) en kon ik hier lekker aan het werk. Er waren nog een paar dingen die moesten gebeuren en die kon ik nu dus lekker doen. Daarnaast ook nog nuttig overleg gehad met Marie-José en Anke, dus zo was het een productieve dag. 's Avonds filmavond met de dames van het werk, ook al moeten we de tweede film nog een keer helemaal kijken, misschien dit keer met deel 1 vooraf! Zaterdag was het tijd om het werk af te maken, gezellig met Kirsten op het lab (die moest ook nog werken). Zodoende ging ik 's middags richting Groningen en was ik daar aan het eind van de middag.
Zondag was dan de reden dat ik alweer naar Nederland was gekomen: Ron en Mariska gingen belijdenis doen en Mirte zou worden gedoopt. Dit zou gebeuren in een kleine dienst, met alleen de familie erbij. Dus 's middags gingen we naar Groningen, ook al was niet iedereen fit (er was nogal wat ziekte in de familie). Maar, om met Mariska's woorden te spreken, het zou doorgaan! Omdat ik Mirte de kerk in mocht dragen (echt geweldig, zo'n eer :D) ging naar Ron en Mariska toe terwijl de rest in de kerk ging zitten. Mirte was ook 1 van degene die zich niet zo lekker voelde en had niet zoveel geslapen, dus het was even afwachten hoe ze zich zou gedragen. Toen ik haar nog even op de arm had kwam het niet goed.... brullen! Arm meisje, snel weer naar Mariska toe. Daarna was het wel zover, ik nam haar weer over om haar de kerk binnen te dragen. En wonder boven wonder, alles ging goed! Mirte vond het prima en keek een beetje beduusd rond, maar ging niet huilen. Tijdens het eerste lied begon haar gezicht was te betrekken, dus snel weer naar Ron (Mariska zong mee met de band). De dienst was heel mooi en alles ging goed! Ook met Mariska, die dus ook grieperig was maar ondanks dat toch nog met de band heeft meegezongen! Ja, qua gezondheid zat het niet mee zoals ik al zei. Na de dienst nog koffie en thee gedronken, en daarna was het alweer tijd om richting Duitsland te gaan. Pappa en mamma hebben mij weer naar Leer gebracht, waar we nog even gezellig wat hebben gedronken voor ik weer op de trein moest stappen. In Hannover had ik alweer vertraging, maar uiteindelijk was ik weer veilig thuis waar ik werd begroet door een konijntje die heel graag even wilde rondrennen.
En toen, en toen... was ik weer bij met mijn blog! Help me eraan herinneren dat ik volgende week een nieuwe post online zet ;)

Liefs José

  • 15 Maart 2016 - 09:08

    Pappa:

    Dit is weer een enorm verhaal. Maar goed dat je nu even rust hebt voordat je volgende week weer richting Nederland gaat. Je verveeld je niet zo te lezen.

  • 15 Maart 2016 - 09:38

    Mamma:

    Hoi lieverd,

    Nou dat was me het weekend wel! Gelukkig is alles goed gegaan en kunnen we op een goede
    zondag terugkijken. Nu er maar even weer tegenaan, en proberen je experiment tot een goed
    einde te brengen, als de cellen willen meewerken tenminste:).

    xxx mamma

  • 15 Maart 2016 - 10:06

    Louis:

    Jeetje, flink lap tekst zeg, inderdaad goed idee om vaker te doen denk ik ;)
    Hoop gereis ook, wel handig die bus die overnacht gaat, als je ook beetje kan slapen natuurlijk.
    Ik ben ook wel benieuwd naar je lab, hebben we daar tijd voor als Iris en ik komen buurten? Heb je nog wel tijd voor ons, nu je experimenten gestart zijn ;)
    Geniet nog maar even van de rust voor wij Berlijn op z'n kop komen zetten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 102814

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 01 November 2017

Avontuur Berlijn

12 November 2009 - 28 April 2010

Stage Australie

Landen bezocht: