Frühling ist hier! - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu Frühling ist hier! - Reisverslag uit Berlin Reinickendorf, Duitsland van José - WaarBenJij.nu

Frühling ist hier!

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

05 April 2016 | Duitsland, Berlin Reinickendorf

Hmmmmm, heerlijk die zon! Dat had ik twee weken geleden nog niet gedacht dat het nu zo heerlijk weer zou zijn. Bij deze dan, het verslag!
De eerste dagen aan het werk na mijn ongeluk waren wel, tja, lastig om zo maar te zeggen. Je wilt wel dingen doen, maar zitten wil dan niet meer, en staan eigenlijk ook niet te lang... pfff. Lang leve de pijnstiller, maar zelfs met was het niet altijd even makkelijk. Gelukkig ging het wel steeds weer iets beter! Fietsen was nog wel een uitdaging, elke hobbel komt opeens veel harder aan. Die dinsdagavond was het zover, Iris en Louis kwamen op bezoek! Ik heb ze afgehaald van Tegel en toen samen naar mijn huis. Mara was gelukkig ook blij dat ze er waren en zo hebben ze voor het eerst gezien waar ik nu vertoef. Woensdag zijn we gaan wandelen in de binnenstad om toch een beetje de highlights te doen. Aan de hand van het 100% Berlijn boekje konden we zo mooi veel dingen bij langs. Wat ik ook erg leuk vond was dat we nu langs een paar hofjes zijn gekomen die ik nog niet kende! Zo kom je toch elke keer weer wat nieuws tegen. Donderdag zijn we eerst naar mijn werk gegaan, zodat ik nog even kon zorgen dat mijn cellen Pasen zouden overleven. Daarna door naar het Victoriapark, hier waren Iris en Louis al eerder geweest in de winter en vonden het daar prachtig. Het is ook echt ene mooi park, we hadden een geweldig uitzicht over de stad. Als straks alles groen is ga ik daar zeker nog een keer heen! Daarna doorgelopen richting Platz der Luftbrucke, waar West-Berlijn werd bevoorraad tijdens de Russische blokkade. Via een klein stukje Tempelhof (het hele vliegveld was niet te doen met ik en mijn kneuzingen... het feit dat Louis niet fit was hielp ook niet) waren we naar een wijk gelopen waar echt nog het vooroorlogse Berlijn te zien is. Echt, wat een wereld van verschil! Dan lijkt Berlijn een stuk meer op Parijs en heb je veel meer het romantische oude hoofdstad gevoel. De volgende stop op de wandeling waren een aantal aaneengesloten kerkhoven. Of... als je twee nerds bij je hebt eerst een boekenwinkel met science fiction en fantasy ;). Leuk winkeltje, alleen niet zoveel Engelse boeken! Daarna was het wel tijd om lekker wat te gaan eten en als toetje donuts te halen (Iris had een kleine Dunkin Donut verslaving ;) ). De volgende dag lekker niet naar buiten gegaan, behalve om boodschappen te doen. Het weer was nog slechter dan de afgelopen dagen, en we hadden al aardig wat gezien en gedaan! Nou, toen kwam ik er dus achter dat je geen boodschappen moet willen doen in Duitsland op Goede Vrijdag. Oeps! Alles dicht. Gelukkig waren er toevallig nog genoeg spullen in huis om een goede maaltijd op tafel te kunnen zetten. Toen was het al weer tijd om naar het vliegveld te gaan, de tijd gaat echt veel te snel als je het zo gezellig hebt! Ik had een andere vlucht dan de andere twee, want dat scheelde veel geld voor mij. Dus eerst Iris en Louis naar het vliegtuig terwijl ik wachtte om te kunnen inchecken. 2 uur later stapte ik op het vliegtuig. Zaterdag was het voor Iris een spannende dag.... bruidsjurken passen!! De rest had veel lol, maar Iris was toch wel een beetje gespannen. Maar toen gebeurde er iets wat ze niet had verwacht, ze had een jurk aan waarin ze helemaal straalde! Het was duidelijk, dit is hem! (Prachtig hoor Louis, met geel en groen, en zilveren strepen, gouden kettingen :P). Echt een geslaagde dag zo! 's Avonds hadden we bij Iris een make-up workshop, waarbij Iris werd opgemaakt en de rest allemaal make-up mocht uitproberen. We hebben veel lol gehad met knalrode en knalpaarse lippenstift! Ik had zelf groene oogschaduw geprobeerd... conclusie: niet doen. Vooral niet als je nog roze/rode lippenstift uitprobeert :P
Zondag ging ik weer richting Groningen, om daar de Paasdagen door te brengen! Met als gevolg dat ik de halve familie ook gelijk weer heb kunnen zien, wat natuurlijk altijd heel erg leuk is! Vooral nu ik niet zo vaak meer de kans heb ze te zien. Gelijk weer heel, heel veel foto's gemaakt van mijn nichtje (hoezo trotse tante?). Ook hier was het weer zo.... de tijd ging veel, veeeeel te snel als het leuk is! Voor ik het wist moest ik alweer naar Leer om de trein te nemen.
De afgelopen week is alles vrij normaal verlopen, geen rare dingen gebeurt en ik kon gelukkig steeds weer wat beter lopen en zitten. Zaterdag ben ik een eind gaan lopen door Berlijn met het boekje van 100% Berlijn dat ik van Iris en Louis mocht lenen. Staan echt leuke wandelingen in met veel informatie! Wel echt mijn ding hoor! Dus, ik de wandeling Charlottenburg en Wilmersdorf bekeken. Deze begon bij KaDeWe, dus ik pakte mijn fototoestel om een foto te maken.... accu leeg. Maandag was hij nog zo goed als vol! Grrrrr. Dus, volgende keer altijd de dag van te voren opladen! En misschien een extra accu kopen.... (en sparen voor zo'n gaaf super profi spiegelreflex camera, he Iris). Toen zat er maar 1 ding op.... lekker van de wandeling geniet en goed opletten, en dan nog een keer doen voor de foto's! (vervelend nog een keer wandelen ;) ). Vanwege het mooie weer ook nog op een terrasje gezeten (heerlijk!) maar de bediening was echt traaaaaaaag. Ik zou dit terras niet aanraden. De wandeling heb ik uiteindelijk niet helemaal afgemaakt, ik kan toch nog niet zo snel en lang lopen als ik gewend was! En iedereen die mijn avondturen in Sydney heeft gevolgd weet dat ik daar graag veel liep om alles te verkennen, dus dit was wel even anders. Zondag had ik weer een brunch met wat Nederlanders, eigenlijk precies hetzelfde clubje als de vorige keer! Deze keer zaten we in oude turnhal, nou in, eigenlijk buiten, want het was weer prachtig weer om buiten te zitten! Als er mensen hier komen en willen brunchen op zondag, ik kom steeds meer leuke plekken te weten :). Na zo'n brunch hoef je ook bijna de rest van de dag niet meer te eten, we zaten weer vol! Ik was daarna nog een beetje gaan lopen (ik was stijf van het zitten) en heb uiteindelijk een ijsje gekocht en ben nog even in een park gaan zitten. Het was duidelijk dat alle mensen naar buiten trekken met mooi weer, overal waren mensen en in het park was iedereen aan het BBQen! Hierna was het toch tijd om weer naar huis te gaan, toch nog een beetje rustig aan doen met het lopen.
Hopelijk kan ik snel weer langer lopen, misschien moet ik dan maar kaartjes bijvoegen waar ik allemaal ben geweest!
Maar eerst deze week nog maar genieten van het heerlijk weer, de zonneschijn, en het feit dat je bijna geen jas meer aan hoeft op de fiets!

Liefs José

  • 05 April 2016 - 20:42

    Pappa:

    Je ziet weer een hele hoop nieuwe dingen . Moeten wij ook nog eens doen. Het brunchen lijkt mij ook leuk. Eerst maar even naar het voetbal .


  • 06 April 2016 - 07:55

    Louis:

    Wij vonden het ook super leuk om jouw huisje te zien en met jou Berlijn door te wandelen. Je bent een geweldige gastvrouw ;)
    Wel jammer dat je nu de jurk voor me hebt verpest, ik wist dat het mis zou gaan Xp

    Ik ben intussen wel weer fit, hoop jij ook snel!
    Wandelse :)
    Louis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 102796

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 01 November 2017

Avontuur Berlijn

12 November 2009 - 28 April 2010

Stage Australie

Landen bezocht: